Acreditació de la formació
CoMB SERVEIS COL·LEGIALS

Acreditació de la formació

Cicle de sessions de FAQ’s en acreditació

Al llarg del primer trimestre de l’any, el Servei d’Acreditació de la Formació Mèdica del CCMC (SAFMC) ha organitzat un seguit de sessions formatives per donar una resposta efectiva a l’allau de trucades i l’alt nombre d’esmenes que es detecten a les sol·licituds d’acreditació rebudes al servei.

Les sessions es van plantejar en un format telemàtic, per tal de poder donar així la informació de manera conjunta i facilitar que els assistents poguessin plantejar les seves preguntes en obert.

El fet de poder posar en comú les qüestions facilita que les persones que s’encarreguen de la gestió de les acreditacions a les diferents organitzacions comparteixin dubtes i s’obre la possibilitat a l’aprenentatge i a la col·laboració.

La dinàmica de les sessions va consistir en reunions en streaming, amb uns 20-30 minuts de presentació per part de personal del servei, als quals seguien uns 30 minuts de preguntes i respostes. De moment, se n’han dut a terme quatre, que inicialment estaven previstes per a 20 participants. Però, davant l’elevada demanda de places (algunes sessions van exhaurir disponibilitat en menys de 24 hores) es va haver d’ampliar el nombre de participants fins a 50, i tot i així molts professionals n’han quedat fora.

Per donar una ràpida resposta a aquesta alta demanda, totes aquelles persones que no van poder assistir-hi poden consultar totes les sessions, que es van enregistrar i que ja s’han publicat al canal de YouTube de SAFMC. 

Un cop constatada la necessitat d’aquestes sessions d’aclariment de dubtes, s’ha decidit programar-ne cada tres mesos i anar oferint-ne de noves lligades a les demandes rebudes, els problemes detectats, les actualitzacions i les novetats.

Així mateix, totes les preguntes fetes pels participants s’han transcrit i es podran consultar en un enllaç a sota de cadascuna de les presentacions al canal de YouTube. També es podran trobar a l’apartat de Recursos de l’aplicatiu Acredita. 

 

Objectius específics de les sessions

  • Reduir els errors procedimentals i metodològics que detectem  a les sol·licituds d’acreditació
  • Reduir els errors reiteratius i freqüents en la documentació aportada i en les pàgines web del curs
  • Facilitar la presentació d’una sol·licitud 
  • Detallar tots els passos del procés d’acreditació i els errors més freqüents
  • Clarificar les funcions i responsabilitats de l’organitzador en activitats patrocinades

 

Relació de sessions

1a sessió: L’ABC de les activitats a distància, què cal saber (youtube)

2a sessió: Els mínims: en programes, pàgines web i diplomes (youtube)

3a sessió: 11 febrer - Sol·licitud d’acreditació: Procediment administratiu (youtube)

4a sessió Clarifiquem: Funcions de l’organitzador i del patrocinador (youtube)

5a sessió (25 febrer): Acreditació de grups de treball. Específica per a organitzacions professionals i societats científiques

6a sessió (9 març):  Acreditació de webinars i reunions en streaming

 

 

Helena Segura Badia, directora Tècnica del Servei d’Acreditació de la Formació Mèdica. Consell de Col·legis de Metges de Catalunya